• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
jdm.lv logo

Jdm stila portāls

Japāņu auto entuziastu portāls / jdm stils

  • SĀKUMS
  • AUTO PASAULE
  • PAR MUMS

AUTO PASAULE

Pārdomas par Tūningu Latvijā

06/03/2011 by

Jebkurš vizuālais tuninga elements ir domāts, lai tu un tavs auto izceltos no “pelēkās masas” un padarītu tevi unikālu vai piederīgu kādai sabiedrības grupai vai idejai. Mūsdienās ir ļoti daudz veidi un iespējas kā uzlabot savu braucamo, izceltu to uz citu fona, utt. Latvijā tūnings kā tāds pastāv jau diezgan sen. Pirmsākumos viss bija diezgan aprobežots – par tādiem stiliem zināja retais, un pārsvarā visi “karināja” ko nu varēja,  milzīgus bamperus no stiklašķiedras, līmēja ērgļus uz motora pārsegiem un sauca to par tuningu. Laikam ejot protams tas viss atīstījās, parādījās filma “Fast & Furious”,  latvijā varēja jau nopirkt “neona māķoņus” zem auto, Lexus stila lukturus “tā saucamās altezas” , un citas lietas, kas pievienojās iepriekšminētajām. Tas viss pie mums ir izveidojis steriotipu par tuningu kā tādu.

Es to sauktu par Extreme Lv stilu , funkciju jau pilda nepamanīts nepaliksi . Bildes no bmwpower.lv

Galvenais nevajag apvainoties – Gaumes ir dažādas un cilvēki arī, daudziem tas vēl šodien liekas interesanti un saistoši, un tas nekas, ka pārsvarā to dēvē par “šķūningu”,”lauku tūnu”,utt.

Es to visu skaidroju ar gaumi, zināšanām un iespējām. Lielisks rezultāts sanāk, ja tas viss ir daudz un līdzsvarā, bet nu piemums tā ir ļoti reti. Visbiežākie gadījumi no personīgās pieredzes:

Ir Nauda / nav gaumes/nav zināšanu – uztic auto tūnēšanu kādam lietpratējam.

a) Komandē un diktē ko un kā darīt – nauda iztērēta daudz, rezutlāts “sūdīgs”

b) Meistars pats piedāvā un uztaisa visu – atliek tikai “nopogāt”. Parasti sanāk, ja labs meistars 🙂

ir nauda/ir gaume/ nav zināšanu

Nokomandē, “nopogā”, un viss ok.

ir nauda/ir gaume/ ir zināšanas

Viss kartībā – parasti pašam ir serviss, darbnīca, nav problēmas.

nav naudas/ ir gaume/nav zināšanas – ja brauc ar auto, tad ar gaumīgiem lietajiem diskiem.

nav naudas/nav gaumes/ir zināšanas – zina, ka var uztaisīt visu ko, bet nav ne laika, ne naudas.

nav naudas/ir gaume/ir zināšnas – šādi ir bieži, process lēns, rezultāts labs. Auto parasti interesanti, stilīgi – daudz darba ieguldīts.

nav naudas/nav gaumes/nav zināšanu – ja tu to lasi, tad noteikti neatrodies šajā kategorijā. :), atstāj kāds ir un būs ok.

 

Lai cik nebūtu jocīgi , bet tāpat visiem patikt nekad  nevarēsi, bet ne jau tur ir tā “sāls”. Ceru, ka Jdm.lv portāls, kaut nedaudz ietekmēs cilvēku gaumi un zināšanas, lai mums būtu arvien mazāk sliktu piemēru.

Filed Under: AUTO PASAULE Tagged With: gaume, tunings

Itasha style

03/03/2011 by

Redzot uz ielas automašīnas ar krāsainiem zīmējumiem vai uzlīmēm, mūs pārņem dažādas sajūtas. Vienam patīk, otram galīgi nepatīk, bet pavisam vienaldzīgo ir maz. Mūsu platuma grādos nav konkrēta nosaukuma vai izplatīta stila šādam auto tūningam. Japānā ir – vienu no tādiem sauc par Itasha . Burtiskajā tulkojumā Itasha varētu nozīmēt “sāpjauto” . Ja zini, kas ir Anime, tad iedomājies to sasaistītu ar auto.

Lai nu kā, bet šajā stilā ir brīva vieta fantāzijai, jo galvenais mērķis ir pievērst uzmanību un pārsteigt. Nosaukumu var interpretēt ar to, ka šāda auto izkrāsošana Japānā ir dārgs prieks. Sākumcena nelielam zīmējumam ir ap 2000 mūsu valsts naudiņām, un tas ir tikai sākums. Auto parasti ir tūnēts gan no ārpuses, gan arī interjerā. Retos gadījumos arī zem motora pārsega ir kaut kas vairāk par “stock”, tomēr biežāk jauda šādu auto īpašniekiem ir mazsvarīga. Stila galvenās un biežāk lietotās tēmas, protams, Anime, Video Spēles un Komiksi.

Itasha stils Japānā parādījās jau 80′ gadu beigās. Mūsdienās tas ieņem diezgan plašu fanu un entuziastu loku,  jau vairākus gadus šis stils transformējas no iztāžu mašīnām uz autosporta. Izkrāsotās mašīnas arvien biežāk izmanto D1 Drifta sacensībās un Japānas autošosejā.

Japānā ar Itasha stilu izrotātas var atrast dažādas lietas – apģērbu, datorkorpusus, velosipēdus, motociklus, pat lidmašīnas, helikopterus, utt.

Latvijā arī ir šis tas līdzīgs atrodams, it kā  patīk tikai sievietēm un sīkajiem.  😀

 

http://www.youtube.com/watch?v=6k2qbq9h1QM&feature=related

Filed Under: AUTO PASAULE Tagged With: D1, Drift, Itasha, tuning

Drifts

28/02/2011 by edm

Auto ar aizmugures piedziņu, ievērojot trajektoriju , “slīd” līkumā , pakaļējām riepām kūpot, līkuma izejā mēģina sasniegt lielāku ātrumu, lai sasviestu auto šķērsām, jau pirms nākamā līkuma. Tā varētu vienkāršiem vārdiem raksturot Driftu. Gudrinieki paskaidro , ka drifts ir  auto vadīšana vadāmā sānslīdē.

 

Drifta pirmsākumi ir diezgan seni un protams meklējami Japānā, jau ap 1970 gadu. Par tā izcelsmi nav konkrēta informācija, ir dažādas leģendas. Dažī uzskata, ka septiņdesmitajos gados, Japānas kalnainajos apvidos, auto entuziasti rīkoja nelegālas ātrumsacensības, kurās nekas cits neatlika, kā driftēt, daudzo līkumu un ātruma dēļ. Vēl vairāk ir tādu, kas uzskata par drifta pamatlicēju slaveno Japāņu autosportistu Kunimitsu Takahashi,  kas lielā ātrumā izslidinājis savu sacīkšu auto Japānas autošosejas sacensībās. Tādā veidā arī piesaistījis sev daudz atbalstītāju un fanu. Jau nedaudz vēlāk šo tehniku sāka izmantot un pilnveidot  Keiichi Tsuchiya (saukts arī par Dorikin/Drift King), kas ātri iemantoja vēl vairāk līdzjutēju un autosportistu atzinību. Tā diezgan strauji drifts kļuva par motorsporta veidu Japānā.

Laikam ejot Drifts, kā motorsports ir izplatījies un guvis atzinību visā pasaulē. Ap 2000.gadu strauji auga popularitāte un sacensību skaits ASV. Nedaudz vēlāk Driftu, kā motorsportu iepazīst arī Eiropa. Šajā sporta veidā svarīgākais nav ātrums, bet gan precizitāte, trajektorija, dūmu daudzums un skatītāju atbalsts.

Mūsu valstī Drifts “ienāca” salīdzinoši vēlu, bet attīstījās ļoti strauji un nu, pēc pāris gadiem, mums ir “puikas”, kas var turēt līdzi un pacīnīties arī ar Eiropas drifteriem. Par to noteikti vēlāk.  Info par pašmāju sacensībām/notikumiem/utt , varat atrast   http://latviandrift.lv/forums/

Runājot par auto, šeit robežu nav, galvenais lai ir RWD (aizmugures piedziņa) un jaudīgs dzinējs. Protams nopietna līmeņa Drifteri pilnībā pārveido savas automašīnas, gan vizuāli, gan tehniski. Latvijā driftē ar dažādu marku auto – manuprāt dominē divas, BMW un NISSAN. Japānā ražotos vēlāk arī pētīsim tuvāk.

Filed Under: AUTO PASAULE Tagged With: Drift, NISSAN, RWD

DEKOTORA Style

27/02/2011 by

Dekotora – kas tas par zvēru, nu īsumā – mūsu mentalitātei liksies, pilnīgs “čau”  🙂 . Dekotora – nozīmē “Izdekorēts Kravinieks” . Ļoti ekstravagants un savdabīgs tūninga stils. Pastāv un ir izplatīts Japānā, ārpus tās, kaut ko līdzīgu var atrast Indijā.

Pirmsākumi 1975 gadā, kad Japānā iznāca desmit sēriju filma “Torakku Yaro” (Truck guys), kurā galvenais varonis, taisnības cīnītājs, vizinās pa visu Japānu ar šāda tipa “dampi”. Tam visam vēl ir trīs virzieni – Kansai, Kant un Retro.

Galvenie elementi : Lieli hroma spoileri, dugas, un cita veida veidojumi. Pats galvenais ,visam ir jāspīd un jāmirkšķinās dažādu krāsu gaismās, kā ziemassvētku eglītei. Zem auto parasti ir neona gaismas un izpūtējs parasti skan ļoti dīvaini :). Krāsojums ,ja tādu vēl var redzēt, ir ļoti spilgts, ar aerogrāfiju.

 

Izdekorēts tiek pilnīgi viss gan vadītāja kabīne,gan tās salons, gan kravas nodalījums. Šī tūnēšana dažām automašīnām prasa pat 20 gadus . Šāda auto cenas ir ļoti augstas un Japānā šāda stila tānings ,vai izklaide ir ļoti izplatīta.  Latvijā šādā veidā tūnētu auto noteikti nekad neredzēsim, bet var būt labi vien ir. Es iedomājos, ko tādam Dekatoram izdarītu vietējie 🙂

 

DEKATORA video

Filed Under: AUTO PASAULE Tagged With: Dekotora, extreme, tuning

Ievads Jdm

22/02/2011 by edm

Jon’s JDM EG6 and Dan’s JDM Integra R., originally uploaded by Kyle Crawford.

JDM – ko šie burti nozīmē, Latvijā zina daudzi ,taču joprojām vēl vairāk ir tādu cilvēku, kas neko par to visu nav dzirdējuši un nezina. Tiešā tulkojumā  “Japānas iekšzemes tirgus” (Japanese domestic market). Tā ir Japāna, ar tikai vietējam tirgum paredzētām automašīnām un precēm. Ar citiem kvalitātes standartiem un dzinēju jaudām. Jo tālāk un nesasniedzamāk – jo interesantāk. Gan ASV, gan Eiropā šādi auto pievērš uzmanību ar to, ka atšķiras no šo valstu autobūves standartiem. Japānā atšķirībā no ASV un lielākās daļas EU ir kreisās puses satiksme, vadītāja vieta ir mūsu pierastajā pasažiera pusē, daudzās valstīs (arī LV) šādus  auto nevar reģistrēt bez pārbūves. Tas ko mēs esam pieraduši saukt par Japāņu auto ,vēl ne vienmēr nozīmē JDM.
JDM stils. Japānā autoindustrija attīstījās, jau kopš 20.gs. sākuma un agri saprata nepieciešamību eksportēt savu preci arī citām valstīm pasaulē. Šādi eksporta automobīļi, jau sākotnēji tika ražoti citu valstu atbilstošiem standartiem – tātad vairs ne īsti JDM.

Japānā ielas ir šauras, ļoti līkumotas, ar  kvalitatīvu, gludu asfaltu – tas arī kalpo par iemeslu tam, ka īsta Jdm stila automašīna ir ļoti zema, ar izteikti cietu un sportisku piekari.. Ar uzlabotiem airodinamikas elementiem un dzinēja jaudu. Kā jau visur pasaulē – arī Japānā ir daudzi auto entuziasti, kuri jau vairākās paaudzēs ar to aizraujas.

JDM stils pašā Japānā pastāv jau sen, bet daudzās citās valstīs tas joprojām ir kaut kas jauns.Japānas eksotiskā kultūra atspoguļojās arī automašīnu un dažādu detaļu tehniskajā uzbūvē un vizuālajā izskatā – par to visu vēlāk .

http://www.youtube.com/watch?v=3IIaMIImIfc&feature=related

Filed Under: AUTO PASAULE Tagged With: IEVADS, JDM, Stils

  • « Go to Previous Page
  • Go to page 1
  • Interim pages omitted …
  • Go to page 5
  • Go to page 6
  • Go to page 7

Footer

  • Facebook
  • Instagram

© 2011–2021 All rights reserved Jdm.lv